מה עושה מנעולן?

עולם המנעולנות מגוון יותר ממה שנראה (בעיקר למי שלא מכיר).

עבור חלק מהציבור, מנעולנים הם אלה שיודעים לפתוח דלק שנטרקה, אחרים יגידו שהם אלה שיפרצו רכב שננעל או אף שהם אלה שידעו לשחזר מפתחות. יש כמובן עוד דוגמאות רבות.

לא פעם, המנעולן נתקל בבעיה או תקלה שלא ראה עד אותה נקודת זמן: כאן נכנסת לתמונה המקצועיות, הרקע הטכני, הניסיון ולא פחות חשוב – היכולת להתיעץ עם עמיתים למקצוע!

כמו סוג של תשבץ, ההתמודדות של המנעולן עם התקלה אליה נקרא – היא ענין אישי ומקצועי כאחד, המנעולן חייב לגייס את כל המשאבים שברשותו כדי להביס את הדלת \ המנעול וכו' ולהגיע לרגע שיוכל להכריז בחיוך של מנצחים – "פתחתי", רק אז יתקן או יחליף את הרכיבים הנדרשים ויעשה הכל כדי לסיים מהר ככל האפשר וללא נזקים מיותרים.

נכון, מקצוע המנעולנות הוא לא מקצוע אקדמי (למרות שבאנגלית – locksmith – נשמע הרבה יותר מתוחכם), לא נדרשות שנות לימודים והכשרה כדי לקבל הסמכה, אבל: מנעולן מקצועי ואמין הוא זה שיכניס אותך הביתה או לבית העסק – כשהמפתחות בצד הלא נכון של הדלת והוא זה שיאפשר לכם לישון בשקט כשפתאום גיליתם שהמפתח לא מסתובב ועוד ועוד.

חומר למחשבה:

מגנטים, כן המון מגנטים מוצאים את דרכם לדלת ביתכם או בית העסק… את חלקם אתם מזמינים להתארח על מקרר הבית, אבל… מה אם תתקעו מחוץ לבית?  אולי את מגנט המנעולן כדאי להשאיר על משקוף הבית?